Friday, March 25, 2016

Perfect (Blue Fern Studios)

Bonjour,

Voici ma deuxième création pour Blue Fern Studios.

Hi, 

Here is my second layout for Blue Fern Studios.

Perfect


Cette page est plutôt colorée. J'ai choisi le papier Parkway de la collection Courtship Lane pour mon fond. J'ai été inspirée par la plume qu'on retrouve sur la bordure gauche pour choisir les couleurs. 

My layout is very colourful. I chose the Parkway paper from the Courtship Lane collection as my background. I was inspired by the colors of the feather on the left of the page. 


Mon sketch est basé principalement sur les deux pièces de chipboard de l'ensemble Whimzy Flourishes. Je les ai embossés avec la poudre à embosser Imagine Ink Garnet. 

My composition on mainly based on the Whimzy Flourishes that frame my picture. I embossed them with Imagine Ink Garnet embossing powder. 


J'ai construit mes agencements de fleurs autour des deux Flourishes. J'ai aussi détouré quelques fleurs qui proviennent de certaines cartes du papier Calling Cards de la collection Courtship Lane. On les voit à travers mes fleurs: ça ajoute de la dimension. On peut aussi voir qu'ici et là, j'ai utilisé les estampes Forever pour ajouter un peu de texture à mon fond. 

I created my flowers clusters around the two flourishes. I also fussy cut some flower from the Calling Cards paper to put in my clusters, to give dimension. You can see, in a few places, that I used the Forever stamp set to add a bit of texture to my background. 


Mon titre, qui provient de l'ensemble Perfect, Adorable, Special, est embossé avec de la poire à embosser Imagine Ink Iris. 

My title, part of the Perfect, Adorable, Special set, is embossed with Imagine Ink Iris embossing powder.

Merci du passage.
Thanks for stopping by.

1 comment:

  1. Karine - your pages are all gorgeous with most wonderful designs and colors.

    ReplyDelete